MÉDIAISMERET TÉMAKÖRÖK
[m1] A tömegkommunikáció jelentése
A kommunikáció jellegzetességei
A tömegkommunikáció néhány jellemzője
[m2] A média igazán rövid története
Az írás kialakulása
A Gutenberg-galaxis
A rádió aranykora
A televízió kora
Elektronikus médiumok új generációja
[m3] A társadalmi nyilvánosság
A nyilvánosság korlátai
A nyilvánosság manipulálása
[m4] A média funkciói
Ismeretátadás
Tájékoztatás
Manipuláció, szocializáció
[m5] A média használata és befogadáselméletei
Befogadáselméletek
Cultural Studies és a részvételi kultúra elmélete
[m6] A médiaszöveg mint termék
A médiafogyasztás szintjei
A médiaszöveg értéke
A fogyasztás mérése
Az adat a legdrágább kincs
[m7] A médiaipar intézményei
A médiaszöveg mint tömegcikk
Koncentráció és globalizáció
A nem piaci alapon működő média
A sajátosan torzult magyar médiapiac
[m8] A médiaipar szabályozása
A véleménynyilvánítás szabadságának korlátai
A gyermekek védelme
A hatóság szerepe
[m9] Médiaerőszak és a szexualitás
A morális pánik jelensége
[m10] Hírműsorok
Műsortípusok a médiában
A hír
A hírérték
A hírek szerepe az internet korában
Tudósítás, riport, interjú
Szubjektív újságírói műfajok
[m11] Hír és valóság
Sztereotípiák a médiában
Az infotainment jelenség
[m12] A sorozatok
A sorozatok születése
A sorozatok tipológiája
A sorozatok aranykora
[m13] Szerialitás
[m14] Intertextualitás
Intertextualitás a filmművészetben
Intertextualitás a kortárs médiában
[m15] Showműsorok
A televíziós show-k formanyelve és alaptípusai
A műfaji keretek tágulása
[m16] A reklámok
A reklámok eredete
A hirdetések hatékonysága
A reklámok jelentősége a média világában
Morális kérdések – a reklámpiac szabályozása
[m17] Klipszerű szerkesztés
A klipművészet gyökerei
A klipek formanyelve
Az MTV jelentősége
Szerzői klipek
A popkultúra meghatározó műfaja
[m18] A közösségi média kora – a részvétel kultúrája
Az internet létrejötte
Részvétel a tartalom előállításában
Közelség és távolság a kortárs médiakörnyezetben
A médiaeszközök személyre szabhatósága