FILMKULTÚRA TÉMAKÖRÖK
[f1] A képrögzítés alapjai és jellemzői
Kép és jelentés
[f2] A fotográfia feltalálása és a mozi születése
A fotográfia
A fázisfényképezés feltalálása
A mozgókép születése
[f3] A technikai kép
A fény szabályozásának jelentősége
Az objektívek fajtái
[f4] A mozgóképi látvány megszervezése
A szélesvásznú film
A kompozíció
Képmélység
[f5] A plánokról és a beállításról
A beállítás
[f6] A kameramozgások
[f7] Tónusok és színek
A fekete-fehér film jellemzői
A színes film
[f8] A montázs szerepe a mozgóképen
A montázstípusok fejlődése
[f9] Montázsfajták
Narratív (elbeszélő) montázs
Párhuzamos montázs
Asszociációs montázs
Flash-back
Belső montázs
[f10] A film hangja
A némafilm hangja
A hangosfilm megszületése
A hangos film nemzetközivé varázsolása
A hang megjelenési formái a mozgóképen
Monológ, dialógus, narráció
A filmzene
[f11] A filmes szerepjáték és a sztárok
Profi színészek és civil szereplők
A filmsztárok
Az archetípusok jelentősége a szerepjáték során
Sztárok a média világában
[f12] A mozgóképi elbeszélés sajátosságai
A fabula és a szüzsé viszonya a filmben
A klasszikus hollywoodi elbeszélésmód
A művészfilmes elbeszélés technika
A film és az idő
Változatok filmi történetmesélésre
Párhuzamos montázsra épülő elbeszélésmód
Keretes elbeszélés
Epizodikus szerkesztés
Intertextusra épített elbeszélőmód
Szürrealista narratíva
[f13] A mozgóképi alkotások rendszerezése
Megjelenési közeg szerint
Hordozóanyag szerint
Dokumentumfilmek
A játékfilmek
A kultúra és a mozgókép kapcsolata
A filmkultúra kettőssége − szerzői és tömegfilm
[f14] A filmműfaj jellegzetességei
A zsánerek evolúciója
[f15] A némafilmművészet
A filmtörténet őskora és hőskora – a filmműfajok eredete
A filmművészet első szupersztárja
Griffith, Stroheim és a stúdiórendszer aranykora
A német filmművészet az 1920-as években
Szovjet-orosz filmavantgarde
A francia némafilm az 1920-as években
[f16] Realizmusból posztmodernbe
A realizmus ködös útján
A neorealizmus és az olasz film aranykora
A szerzői film mesterei
Az új generáció élre tör
Az új hullám hatása
Az új-hollywood-i iskola
[f17] Tendenciák a kortárs filmművészetben
A realizmus két válfaja
Mágikus realizmus
Keleti mesék
[f18] A magyar film történetének vázlata
Zsánerfilmek kora
Sematizmus és megújulás
Rendszerváltás előtt és után